Erhverv

Sådan vælger du et vindende nøgleord for din hjemmeside

I en verden hvor internettet har en afgørende betydning for vores viden og muligheder, kan det være en god idé at gøre sin virksomhed eller serviceydelse synlig online. Men internettet er overfyldt, og det handler om at bruge de helt rigtige nøgleord.

Her får du et par gode råd til online markedsføring af dine ydelser, services eller fysiske produkter.

Eksponering online; følg med i statistikkerne

Har du en hjemmeside hvis indhold du ønsker at dele med andre, så kan det være en givende handling at kaste sig ud i Google Ads og alt hvad der hører med.

Det kan f.eks. være at du fører en blog, hvor du måske tilbyder læserne konsultationer, foredrag eller rådgivning af anden slags. I den forbindelse har din hjemmesides popularitet måske indflydelse på din indkomst og dit daglige liv.

For at kunne give potentielle kunder eller læsere end idé om at du eksisterer derude, bør du overveje at satse på online marketing. Google er en go-to platform for information, og det er netop her at et match kan findes mellem dine ydelser og en kundes behov.

Impression og eksponeringer er begreber indenfor online marketing, som her er essentielle at forstå. Her refereres der til det antal visninger din hjemmeside oplever, det vil sige den trafik der generelt er på din hjemmeside eller netbutik.

Ved at eksponere dine ydelser online kan du med fordel udvide din kundekreds på en god og funktionel måde.

De rigtige nøgleord betyder succes

Hvis du har valgt at kaste dig ud i online markedsføring af din virksomhed eller blog, så har dine keywords eller nøgleord en stor effekt på din succesrate.

Når du forbinder en given landingsside til din annonce online, altså når du bestemmer hvilken underside af din hjemmeside den besøgende klikker ind på, når de ser din annonce, så er det vigtigt at den besøgendes søgeord matcher landingssidens nøgleord.

Undersøg derfor hvilke søgeord du som virksomhed gerne vil findes på, på den måde optimerer du på dine landingssider.

Har du f.eks. en livsstils-blog, hvor du på en af undersiderne tilbyder yoga-lektioner, så kan du med fordel gøre denne side til en landingsside via en annonce, hvor nøgleord som ‘yoga’, yoga-undervisning’ eller lignende fremgår.

En præsentabel hjemmeside kræver pleje

At have en præsentabel hjemmeside og dermed også gode landingssider er afgørende for din succes som blogger eller erhvervsdrivende.

Ved selv at udvikle eller få hjælp til udvikling af en overskuelig og funktionel hjemmeside eller webshop, kan du højne antallet af besøgende og også bibeholde tidligere kunders interesse og loyalitet.

Jo bedre oplevelsen er for den besøgende på din hjemmeside, desto større er sandsynligheden for at de bliver hængende og faktisk kontakter dig for køb eller information.

Er førstehåndsindtrykket godt, så vil den besøgende måske vælge at netop din ydelse eller dit produkt er noget for vedkommende, og på den måde vil hjemmesidens udtryk generere mere salg eller større synlighed.

Online markedsføring er en vigtig spiller i erhvervsbranchen, og kan på den måde være en investering for livet for en selvstændig person eller en blogger. Undersøg derfor dine muligheder og få eventuelt hjælp af kompetente fagpersoner til at udvikle de helt rigtige annoncer.