Derfor skal du bruge et webshops system for at optimere din webbutik
Sælger du enten fysiske eller virtuelle varer på internettet har du helt sikkert en webshop. Men der er stor forskel fra første generations webshops system til de muligheder man har i dag.
Der ligger tusindvis af sparede timer i at bruge et webshops system nedenfor kan du se en del af dem remset op, så du kan se om det ikke er værd for dig at investere i et nyt webshops system.
Inden du går i krig, så synes jeg du skal læse denne her guide om emnet.
Pagespeed
Den første generation af webshops fokuserede ikke så meget på hastighed idet at Google ikke tillagde det ligeså meget vægt som de gør i dag. I dag er loadspeed kritisk i forhold til søgemaskinen men samtidig er det også essentielt at din side loader hurtigt og er optimeret idet at flere og flere tilgår hjemmesider via deres mobil og så fungerer det ikke hvis de får en dårlig brugeroplevelse på grund af det.
Responsive
Det er vigtigt at webshops systemet er reponsiv og adaptiv. Det indebærer at udseendet skifter alt afhængigt om du tilgår siden med en smartphone, tablet eller computer, og ydermere med hvilken opløsning du tilgår den i.
Logistisk sammenkobling
De moderne systemer er sammenkoblede og integrerede. Det betyder at din lagerstatus hele tiden opdateres når du sælger en vare, så du kan følge den og dermed nå at bestille inden du løber tør. Nogle systemer kan tilmed prompte dig når det ligner du når bestillingsgrænsen så du ikke selv skal finde ud af hvornår du skal bestille. Dernæst har moderne webshops også mulighed for at integrere vareplaceringen så det er nemmere at plukke ordren når den forhåbentlig skal sendes til kunden.
SEO-optimeret
Førhen var der ikke ligeså stor kamp om de famøse øverste pladser på Google, men det er der i dag. Stor kamp. Det betyder også at moderne webbutikker muliggør at du kan indtaste sidetitler, metabeskrivelser og mange andre aspekter som gør at du kommer højere op i søgeresultaterne. Alt sammen integreret i systemet.
Sammenkoblet med nyhedsbrevet
En anden væsentlig fordel som nyere webshop systemer har er deres sammenkobling med nyhedsbreve udbydere. På den måde kan du få tilmeldt dine kunder og ikke nøjedes med at have dem som enkelte kunder men kan i stedet for have dem som repeat customers. Desuden er disse systemer så smarte at de selv formår at overholde GDPR så du ikke skal ligge søvnløs af frygt for du ikke overholder den.
Sammenkobling til betalingsløsning
Det vigtigste når du sælger er at du får dine penge. Ellers kan det i princippet være ligegyldigt om at levere varen, derfor er moderne webshop løsningen integreret med din indløsningsudbyder så du først bliver promptet om at en ordre er aktiv når den er betalt. Det frier en stor del af din tid på, som du kan bruge på at vækste din forretning.
Dette er blot nogle af de punkter som et moderne webshops system gør for dig og på hvilke områder det gør din hverdag som webshop ejer nemmere.