Undgå stress ved at optimere din søvn

Er du bange for at få stress? Du kan faktisk undgå stress, hvis du optimerer din søvn. Hvordan du skal bære dig ad, kan du læse meget mere om i indlægget herunder. Husk at tage dig god tid til at læse indlægget, så du får alle de vigtige pointer med.

Nye boxmadrasser kan få dig til at sove meget bedre

En dårlig søvn kommer typisk af, at du sover på de forkerte madrasser. Hvis du allerede nu ved, at dine madrasser ikke er de bedste, så er det en rigtig god ide at finde en sengeforhandler og kigge på nogle nye boxmadrasser.

Det er virkelig vigtigt, at dine boxmadrasser er gode at sove på. Ellers vil du meget hurtigt opleve, at din søvn bliver dårlig – og det vil i værste fald ende med en mindre grad af stresss.

Hvis du skal have nye boxmadrasser, så kig ind på http://www.bedrenaetter.dk/boxmadrasser.html og se de lave priser på rigtig gode boxmadrasser.

Husk at få minimum 7-8 timers søvn

Som tommelfingerregel siger man, at 7-8 timers søvn er det ideelle for os mennesker. Derfor skal du altid bestræbe dig på at få sovet dette timeantal. Dog skal du ikke stresse, hvis du for eksempel en dag ikke får så meget søvn som du egentlig burde. I det tilfælde kan du blot indhente det forsømte ved at tage en lille lur eller to.

Hvis du får mellem 7 og 8 timers søvn, så burde risikoen for stress være meget lille. Dog varierer behovet for søvn hos mennesker. Derfor kan det være, at du har behov for måske 6 eller 9 timers søvn. I så fald er det en god ide at prøve sig lidt frem. Det vigtigste er, at du føler dig udhvilet.

Er du allerede blevet ramt af stress? Kontakt din læge eller stresspsykolog

Hvis du allerede er blevet ramt af stress, så bør du hurtigst muligt tage kontakt din læge eller en psykolog. Det er vigtigt, at du kommer i behandling med det samme, så det ikke bliver værre end det egentlig er.